DUGENA

„Dugena” una dintre cele mai cunoscute branduri de ceasuri din Germania a inceput cu numele Alpina Germania. Rădăcinile companiei sunt, cu toate acestea, în Elveția, și anume la o asociatie de ceasuri elvetiana Corporation d’Horlogers Suisse, care a fost fondata în anul 1883 de către Gottlieb Hauser. Acest lucru a fost asumat de la 1901 de Union Horlogère și a intrat în acel moment cu brandul Alpina, care a fost folosit în primul rând ca un nume de calibru de proprietate. 

De la aproximativ 1909, există o sucursală în Glashütte, care poartă numele „Präcisions-Uhrenfabrik Alpina”. In anul 1917 s-a creat cooperativa de ceasornicari Alpina germana prin fuziunea de fabrici de ceasuri Biel-Geneva și sticlărie în Eisenach. Sediul lor este mutat la Berlin, în 1927.

Biel 1883

Producătorul de ceasornicar elvețian Gottlieb Hauser a fondat UNION HORLOGÉRE, o asociație a producătorilor elvețieni și a retailerilor elvețieni, care a primit ulterior denumirea suplimentară „Alpina”, sub care a obținut un mare succes și pe piața germană.

Deoarece cererea puternică nu mai poate fi controlată de la Biel, trei agenți generali – Wilhelm Ulrich și frații Emil și Richard Rothmann – sunt numiți pentru piața germană.

Eisenach 1917

În februarie 1917, ceasornicarii și comercianții de ceasuri experimentați, ieșiți din reprezentanța generală germană a Uniunii Elvețiene Horlogère, și-au unit forțele pentru a forma Cooperativa ceasornicarilor germani Alpina (mai târziu: DUGENA).

Scopul comun: distribuirea de ceasuri de înaltă calitate la prețuri moderate.

Berlin 1927

Proverbialul „Anii 20 de aur” a marcat începutul unei dezvoltări extraordinare de succes a cooperativei germano-elvețiane. Brandurile inițiale cooperative precum „Tresor” și „Festa” au stabilit cursul unei dezvoltări înfloritoare.

Embargourile impuse de Aliați după al Doilea Război Mondial au pus capăt colaborării de succes cu partea elvețiană a companiei. Pentru a se distinge clar de ceasurile originale ALPINA, la adunarea generală de la Berlin din 1945 s-a convenit să creeze cuvântul artificial Dugena din vechiul nume și să conducă cooperativa sub acest nume de atunci încolo.

 

„DUGENA – Cooperativa Ceasornicarilor Alpina Germană ”

Darmstadt 1949

După cel de-al Doilea Război Mondial, compania a fost primul brand din noua Republică Federală Germania care a introdus publicitate uniformă și design de ferestre pentru comercianții săi specialiști. Dugena se dezvoltă într-un simbol al ceasurilor de calitate fiabile și moderne, cu un raport preț-performanță deosebit de bun. Cu o filozofie clară și o prezență la nivel național în peste 2.000 de magazine de ceasuri, Dugena a devenit cel mai de succes marcă de ceasuri germană în anii 1960. În 1964, gama Dugena sa extins pentru a include bijuterii.

Odată cu criza economică din anii 1970, Dugena – inițial o subsidiară a Christ Uhren und Schmuck GmbH – a format ulterior nucleul EGANA Deutschland GmbH, pe care Dugena a continuat să o opereze ca un brand independent.

Noul început al unui brand vechi

În iunie 2009, trei familii de antreprenori au achiziționat drepturile de marcă și operațiunile comerciale ale Dugena de la insolventa EGANA Deutschland GmbH și au fondat Nova Tempora Uhren und Schmuck GmbH. Are loc mutarea la Meisenheim din Renania-Palatinat.

Oferta actuală include în mod substanțial următoarele cinci modele de serie active (modele sport), oraș (Business Line), Clasic, Gala (ceasuri pentru femei), Cavalier (ceasurile de buzunar). Predomină în mare măsură proporția de mecanisme cu cuarț.